رنگ سال 2022 و مفهوم نهفته در آن

شرکت پنتون مانند هر سال رنگ سال 2022 را اعلام کرد. رنگ سال 2022 به نام رنگ VERY PERY نام گذاری شده است. این رنگ به عبارت دیگر همان رنگ آبی بنفش یا بنفش است.این رنگ ترکیبی از آبی پررنگ و ته رنگ هایی از طیف قرمز است. نکته ی جالب در انتخاب رنگ سال 2022، نگاه و مفهومی است که پنتون به آن داشته است. پنتون معتقد است پشت این رنگ مفهومی متناسب با زیبایی آن نهفته است. این رنگ نشان دهنده اعتماد به نفس نامحدود و خلاقیت بی مرز است. از نگاهی دیگر این رنگ با توجه به اتفاقات اخیر و دگرگونی های زندگی در سال 2021 که همان ورود ویروس کرونا به زندگی انسان و تغییر و دگرگونی زندگی او  انتخاب شده است و نشان دهنده ی این است که سختی ها و بدی ها میگذرد و آسانی و نیکی فرا میرسد و از این انزوایی که ویروس برای ما ایجاد کرده است بیرون می آییم. از طرفی میتوان به تغییر استاندارد های زندگی و ترکیب جدید زندگی فیزیکی و دیجیتالی نیز اشاره داشت. در حقیقت رنگ سال 2022، بازتاب دهنده اتفاقات رخ داده در فرهنگ جهانی است. لوری پرتمن معاون موسسه پنتون می گوید از آنجایی که این رنگ، برای اولین بار در تاریخ برنامه ی آموزشی رنگ سال ساخته شده است بنابراین این نوید را می دهد که نوآوری و تحول جهانی در حال وقوع است.

تاثیر رنگ بنفش از دیدگاه روانشناسان

 رنگ بنفش ترکیبی از آبی و قرمز است. رنگ آبی از طیف رنگ های سرد و دارای آرامش و پایدارای است و رنگ قرمز از طیف رنگ های گرم و بیان کننده ی شدت و انرژی است و بنفش در حقیقت با ترکیب این دو رنگ، رنگ متعادلی ساخته است.از دیدگاه روانشناسی هر رنگ دارای تاثیری بر خلق و خو، عواطف و احساسات است. یکی از تاثیرات رنگ بنفش افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس است به همین دلیل اکثر افرادی که شخصیت با اعتماد به نفش دارند به سمت این رنگ جذب میشوند. از طرف دیگر رنگ بنفش به خصوص در طیف های کم رنگ و ملایم، باعث آرامش روحی و روانی میشود به همین دلیل این رنگ برای طراحی اتاق خواب و انتخاب سرویس خواب پیشنهاد می شود. البته باید توجه داشت که محیط هایی مانند اتاق کار که نیاز به پویایی و انرژی بالا دارند باید از استفاده از رنگ بنفش در طیف کم رنگ، خودداری کنند. جالب آن است که بنفش بر قوه ی تخیل و خلاقیت کودکان تاثیر میگذارد و آن ها را افزایش می دهد.

به طور کلی رنگ بنفش دربردارنده ی مفاهیمی چون استقلال، شجاعت، اشراف و تجمل گرایی، قدرت، خرد، خلاقیت، عزت نفس، عظمت، فداکاری، صلح، غرور و رمز و راز می باشد.

راستی یه خبر خوب! شما میتونید تمام پارچه های سایت ما که به رنگ سال هست را در لینک زیر مشاهده کنید و خریدی متناسب با مد روز داشته باشید.😍 

اینجا کلیک کنید 

پارچه و لباس رنگ بنفش را با چه رنگی ست کنیم؟

با آگاهی از رنگ سال، تمایل ما به داشتن لباسی همرنگ رنگ سال بیشتر میشود. اما سوالی که مطرح می شود این است که لباس های بنفش را با چه رنگ هایی میتوانم ست کنم؟

1.استفاده از  رنگ های خنثی

اولین گزینه ای که برای ست کردن با هر رنگی مناسب است استفاده از رنگ های خنثی که شامل رنگ سفید، سیاه و خاکستری می باشد. ترکیب بنفش با این سه رنگ، ترکیبی زیبا و شیک به استایل شما میدهد.

 2.استفاده از طیف هم رنگ

دومین گزینه برای ست کردن رنگ های دیگر با بنفش استفاده از طیف هم رنگ یعنی رنگ های پررنگ تر و کم رنگ تر آن می باشد. البته پیشنهاد میشود در صورت استفاده از این مورد، اکسسوری یا قسمتی از لباستان را از رنگ های خنثی یا مکمل استفاده کنید تا استایل شیک تری داشته باشید. 

3.استفاده از طیف مکمل

طیف رنگ مکمل هم گزینه ی مناسبی برای ست کردن لباس بنفش می باشد. رنگ های مکمل شامل قرمز، نارنجی و زرد است و میتواند به جلوه ی بیشتر استایل شما کمک شایانی کند.