قوانین و مقررات

قوانین عمومی سایت پارچه سرای رزاق 

1) کلیه ی قوانین سایت پارچه سرای رزاق، پیروی قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت کننده از حقوق مصرف کننده می باشد. توجه فرمایید در صورت تغییر قوانین سایت، قوانین این صفحه نیز بروزرسانی می شود. 

2) مشتری حق دارد تا قبل از ارسال کالا از خرید خود منصرف شود و وجه تا حداکثر، هفت روز کاری ( بسته به فرآیند بانکی تسویه حساب ها و واریز وجوه) به حساب خریدار عودت داده می‌شود.

تبصره: پس از درخواست مشتری مبتنی بر لغو سفارش، درخواست از طریق همان درگاه پرداختی که مشتری در آن پرداخت انجام داده است به بانک مرجع ارسال می گردد. وجه طی فرآیند بانکی طبق قوانین بانک مرکزی و شاپرک به حساب مشتری بازگشت داده می‌شود.

تبصره: امکان عودت وجه از طریق کارت به کارت برای مشتریان وجود ندارد. لذا مشتری می بایست در خرید خود نهایت دقت را به عمل آورد. زیرا بازگشت وجه ملزم به طی کردن روند قانونی و بانکی است و پس از ارسال درخواست مسئولیتی در قبال تاخیر واریز و یا عدم عودت آنی وجه متوجه پارچه سرای رزاق و کارکنان آن نمی باشد.

3) فرم ثبت سفارش می بایست به طور کامل توسط خریدار تکمیل شود.

تبصره: تکمیل ناقص اطلاعات قابل پیگیری نخواهد بود، لذا تکمیل کامل اطلاعات تماسی و پستی و بانکی ( به منظور عودت وجه احتمالی) الزامی میباشد. 

4) مشتری می تواند در فرم اطلاعات خرید کالا، نام، اطلاعات پستی و تماسی شخص دیگری را وارد کند.

5) تنها افزودن کالا به سبد خرید به منزله ی سفارش و خرید کالا نمی باشد و جهت ثبت کالا به عنوان سفارش، مشتری می بایست سبد خرید خود را با ثبت اطلاعات پستی و تماس و پرداخت وجه از طریق درگاه های امن پرداخت اینترنتی موجود در سایت نهایی کند.

6) اگر موجودی محصولی به علت خریدهای پیاپی به پایان برسد، حق لغو سفارش با فروشنده خواهد بود. حتی پس از ثبت سفارش توسط مشتری.

تبصره: در صورت لغو سفارش ثبت شده توسط فروشنده، وجه پرداخت شده حداکثر تا یک روز کاری از طریق درگاه پرداخت استفاده شده توسط مشتری و طی فرآیند بانکی و قانونی به حساب خریدار عودت داده می شود. 

7) در صورت بروز خطا نسبت به درج اطلاعات ارزش ریالی کالا، حق کنسلی کالا با فروشنده بوده و در صورت پرداخت وجه توسط خریدار، وجه تا حداکثر یک روز کاری طبق قوانین ذکر شده در بند 2 به حساب وی عودت داده می شود.

8) تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت اعم از تصاویر و مقاله و اطلاعات موجود در آن متعلق به پارچه سرای رزاق بوده و هرگونه کپی برداری بدون اطلاع و کسب اجازه ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

9) پارچه سرای رزاق بجز این صفحه وب و صفحات قرار داده شده در این سایت هیچ فروشگاه، سایت، صفحه، مرکز  و یا فروشگاه فیزیکی دیگری ندارد و در صورت بروز هرگونه سوءاستفاده در صفحات و مراکز غیر رسمی، هیچ گونه مسئولیتی به عهده ی پارچه سرای رزاق و مالک آن نمی باشد.

10) خرید کالا و استفاده از خدمات در این سایت به منزله ی پذیرش تمامی قوانین توسط مشتری است.


قوانین خسارت در حمل و نقل و مرجوعی کالا سایت پارچه سرای رزاق

1) درصورتی که کالای خریداری شده از لحاظ اطلاعات و ویژگی هایی که خریدار براساس آن اقدام به ثبت سفارش کرده است، تطابق وجود نداشته باشد، حق مرجوعی کالا با مشتری می باشد.

 تبصره1: به علت محدودیت های دوربین های عکس برداری در ثبت دقیق رنگ ها، امکان وجود یک تا دو درجه تفاوت رنگ بین تصویر و کالای اصلی وجود دارد، لذا احتمال وجود تفاوت اندک رنگ کالای خریداری شده توسط مشتری، شامل قانون مرجوعی کالا به علت عدم تطابق اطلاعات نمی باشد.

تبصره2: درصورتی که مرجوعی کالا به علت عدم تطابق ویژگی های ذکر شده در سایت باشد، مشتری حق مرجوع کردن کالا را داشته و وجه پرداختی تا حداکثر یک روز کاری پس از وصول کالا به فروشنده و بررسی سلامت کالای مرجوعی طبق قوانین ذکر شده در بند2 قوانین عمومی به حساب خریدار عودت داده می شود و هزینه ی مرجوع کالا با پست سفارشی یا پیشتاز به عهده ی فروشنده می باشد.

تبصره3: درصورتی که مرجوعی کالا به علت عدم تطابق ویژگی های اصلی کالا با انتظارات و سلایق خریدار باشد که شامل مواردی مانند: آهار داشتن، عدم تطابق لطافت کالا با انتظار مشتری و غیره، است، وجه پرداختی تا حداکثر هفت روز کاری پس از وصول کالا به فروشنده و بررسی سلامت آن، طبق موارد ذکر شده در بند دوم قوانین عمومی، به حساب خریدار عودت داده می شود و هزینه ارسال به عهده ی خریدار خواهد بود.

تبصره4: درصورتی که کالای مرجوعی وصول شده به فروشنده، توسط خریدار دچار خسارت شده باشد، درصورت قابل جبران بودن خسارت کالا به میزان خسارت وارد شده، بین حداقل 3 تا حداکثر 10 درصد از وجه پرداختی به عنوان خسارت کسر شده و مابقی به حساب خریدار عودت داده می شود. و درصورت غیر قابل جبران بودن خسارت به نحوی که این خسارت جلوی فروش مجدد کالا را به هر نحوی بگیرد، مانند: شسته شدن ( که موجب از بین رفتن آهار و حالت نویی پارچه، حوله، سفره و دیگر انواع کالا می شود)، پارگی، برش خوردگی، آلودگی و رنگی شدن و غیره، مرجوعی کالا قابل قبول نخواهد بود.

تبصره4.1: هزینه ی مرجوع هر نوع کالای خسارت دیده توسط خریدار، به عهده ی وی خواهد بود.

تبصره4.2: درصورتی که خریدار کالای خسارت دیده به میزان غیر قابل قبول توسط خود (که در تبصره ی 4 توضیح داده شد) را از فروشنده تقاضا کند، هزینه ارسال مجدد کالا به عهده ی خریدار خواهد بود.

تبصره5: درصورتی که علت مرجوعی عدم تطابق کالا با سلایق و انتظارات خریدار باشد، درصورتی که پارچه ی خریداری شده خارج از مقدار استاندار قواره بندی و با متراژ مورد نظر مشتری ارسال شده باشد، 5 درصد از وجه پرداختی به جهت خسارت برش خارج از قواره ی پارچه کسر شده و مابقی تا هفت روز کاری پس از وصول کالا به فروشنده به حساب وی عودت داده خواهد شد.

2) درصورتی که کالای خریداری شده دارای نقایصی از جمله ( پارگی، نخ کش شدگی، پخش شدگی رنگ و نقایص چاپی از این قبیل و غیره) باشد، مشتری حق مرجوعی کالا را داشته و می تواند در قبال آن درخواست کالای سالم یا درخواست عودت وجه داشته باشد، که وجه حداکثر تا یک روز کاری پس از وصول کالا به فروشنده به حساب وی عودت داده خواهد شد.

تبصره1: هزینه ی پست مرجوعی کالا با پست سفارشی یا پیشتاز به عهده ی فروشنده می باشد

تبصره2: گزارش خرابی کالای دریافتی به پشتیبانی سایت تنها در همان روز کاری وصول کالا به خریدار قابل قبول و پیگیری خواهد بود.

3) تمامی مرسولات ارسالی متناسب با ارزش آنها توسط شرکت های اکسپرس بیمه می شوند، لذا در صورت مفقودی اقلام داخل بسته بندی یا آسیب هایی از قبیل پاره شدن و خیس شدن کالاهای ارسالی، پیگیری از طریق شرکت ارسال کننده ی کالا و دریافت غرامت توسط خریدار مقدور خواهد بود. لذا در صورت مشاهده ی آسیب دیدگی بسته ی ارسالی، بسته را درمقابل مامور تحویل کالا بازگشایی کرده و از سلامت کالای دریافتی خود اطمینان حاصل نمایید، درغیر این صورت اقدامات دریافت غرامت و بیمه ای را توسط همان مامور تحویل به طور جدی پیگیری نمایید. در غیر این صورت احتمال عدم پوشش شرکت ارسالی وجود خواهد داشت.

4) درصورت دو بار عدم حضور خریدار جهت تحویل کالا درب منزل، مرسوله توسط شرکت های ارسال کالا به فروشنده عودت داده خواهد شد، در این صورت سفارش قابل لغو نخواهد بود و هزینه ی ارسال مجدد کالا، حتی برای سفارش های ارسال رایگان به عهده ی مشتری خواهد بود.

5) کالای خریداری شده توسط مشتری حداکثر تا سه روز کاری ارسال خواهد شد، و مدت زمان تحویل مرسوله توسط شرکت ارسالی، در سایت آن شرکت قابل پیگیری خواهد بود.

6) ارسال کالا برای خریدهای دارای ارسال رایگان تنها برای ارسال با پست سفارشی و پیشتاز و برای برخی سفارشات با چاپار خواهد بود، لذا درصورت تمایل خریدار برای ارسال کالا با پست ویژه و دیگر انواع پست های سریع، تفاوت هزینه ی ارسال از خریدار دریافت خواهد شد.

تبصره: تمایل به ارسال با پست های سریع از جمله پست ویژه، تیپاکس، چاپار و غیره مشروط به پشتیبانی شهر مقصد از این نوع روش ارسال خواهد بود. در غیر این صورت، مرسوله ی خریدار، با نزدیک ترین روش ارسالی از لحاظ سرعت تحویل، برای وی ارسال خواهد شد.

7) رهگیری سفارشات به سادگی از بخش کاربری سایت قابل مشاهده خواهد بود، همچنین کدهای رهگیری مرسولات ارسال شده در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.

تبصره1: کد رهگیری مرسولات ارسالی توسط شرکت ملی پست، همان لحظه قابل دریافت و پیگیری در سامانه ی رهگیری مرسولات پستی خواهد بود. اما علاوه بر آن، در بخش کاربری نیز قابل مشاهده خواهد بود.

تبصره2: کد رهگیری مرسولات ارسالی که با شرکت تیپاکس و دیگر شرکت های خصوصی ارسال سریع مرسولات، ارسال می شوند بر روی تلفن همراه خریدار پیامک می شوند. اما علاوه بر آن نهایتا تا یک روز کاری در بخش کاربری قابل مشاهده خواهد بود.

تبصره3: کدهای رهگیری پس از ثبت در بخش کاربری هر مشتری پس از ارسال آنها، توسط سامانه ملی پیامک، برای آنها ارسال می گردد. این پیام ها در دسته پیام های تبلیغاتی قرار می گیرند. لذا درصورتی که مشتری دریافت پیامک های تبلیغاتی خود را از طریق اپراتور خط تلفن خود مسدود نموده است، جهت دریافت کد رهگیری می بایست در بخش توضیحات خرید به فروشنده اطلاع دهد.

تبصره4: پیامک های حاوی فرآیند های آماده سازی سفارش و همچنین کدهای رهگیری خرید و ارسال مرسوله، به صورت سیستمی به شماره همراه وارد شده مشتری در بخش مربوطه در فرم ثبت اطلاعات وارد می شود. لذا در صورتی که مشتری این بخش را خالی گذاشته و یا با اطلاعاتی غیر از شماره همراه آن را پر نماید، پیام ها برای وی  ارسال نخواهد شد.


با تشکر          

مدیریت پارچه سرای رزاق