سوالات متداول در مورد ارسال مرسوله پستی

  • سفارش من با چه روشی  ارسال می شود؟

روش های ارسالسفارشات در سایت پارچه سرای رزاق، به شش روش فوق انجام می شود. که به صورت جداگانه به هرکدام از آنها پرداخته می شود. که باضربه زدن روی علامت سوال هرمورد، جزئیات مهم هر روش ارسال مشخص می‌شود.

1) پست پیشتاز:

پست پیشتاز

پیش‌فرض ارسال مرسولات در پارچه سرای رزاق توسط پست پیشتاز صورت می‌گیرد. هزینه ارسال مرسولات نهایتا تا 30 کیلوگرم با بزرگترین وجه 1 متر، توسط پست پیشتاز امکان پذیر است. این روش ارسال به تمامی نقاط کشور حتی روستا ها ارائه می شود. هزینه پایه این ارسال طبق نرخ پستی قراردادها 25 هزار تومان بوده و با افزایش وزن مرسوله، هزینه ارسال نیز افزایش می یابد.


2) پست ویژه:

پست ویژه

سریع ترین نوع ارسالی است که توسط شرکت ملی پست ارائه می شود. مرسولات پستی برای این روش ارسال حداکثر می توانند 10 کیلوگرم با بزرگترین وجه 1 متر، داشته باشند. این خدمت تنها به کلان شهر ها و تنها بعضی از مراکز استان غیر کلان شهر مانند سنندج ارائه می شود. هزینه پایه این روش ارسال 60 هزار تومان بوده و با افزایش وزن مرسوله این هزینه نیز افزایش می یابد.

قبل از انتخاب این روش ارسال از پشتیبانی این خدمت در شهر خود اطمینان حاصل نمایید.

3) چاپار:

چاپار

چاپار یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اکسپرس در کشور است. که به علت محدودیت تعداد نمایندگی امکان ارائه سرویس به سراسر نقاط کشور را ندارد. به همین علت پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب این روش ارسال از وجود نمایندگی در شهر خود اطمینان حاصل فرمایید.
برای اطلاع از وجود نمایندگی در شهر و همچنین تخمین هزینه ارسال می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید. تمامی سفارشات تحویلی به چاپار ابتدا به تهران رفته، سپس از تهران به مقصد رهسپار خواهد شد.

هزینه ارسال مرسوله تا دفتر چاپار رایگان بوده و هزینه ارسال مرسوله تا شهر مقصد به صورت پسکرایه و به عهده مشتری خواهد بود.

4) تیپاکس:

تیپاکس

تیپاکس نیز همانند چاپار یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اکسپرس در کشور است که نسبت به چاپار محدوده جرافیایی گسترده تری را پوشش می دهد ولی با این وجود نسبت به شرکت ملی پست مناطق بسیار محدود تری را پشتیبانی می‌کند. لذا قبل از انتخاب این مورد از وجود نمایندگی در محل زندگی خود اطمینان حاصل نمایید. تمامی سفارشات ارسال شده توسط تیپاکس ابتدا به تهران رفته و سپس از تهران به مقصد رهسپار خواهد شد.

هزینه ارسال مرسوله تا دفتر تیپاکس رایگان بوده و هزینه ارسال مرسوله تا شهر مقصد به صورت پسکرایه و به عهده مشتری خواهد بود.

5) باربری اتوبوس رانی:

باربری اتوبوس رانی

به دلیل قرار گرفتن باربری های اتوبوس رانی در محدوده حومه شهر، ارسال سفارشات به این مراکز توسط پیک با هزینه ثابت 30 هزار تومان انجام خواهد شد. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که عجله زیادی برای دریافت سفارش خود دارند. قبل از انتخاب این روش، با ارتباط با بخش پشتیبانی سایت از اولین سرویس اتوبوس به شهر خود اطمینان حاصل فرمایید.

هزینه ارسال از باربری شهر مبدا تا مقصد به عهده مشتری و به صورت پسکرایه خواهد بود.

6) باربری وطن:

باربری وطن

ارسال توسط باربری وطن تنها برای سفارشات عمده و یا سفارشات بالای 30 کیلوگرم انجام خواهد شد. ارسال بار تا باربری شهر مبدا توسط پیک و با هزینه ثابت 40 هزار تومان صورت خواهد گرفت. تمامی سفارشات تحویلی به باربری وطن در ابتدا به تهران منتقل شده، سپس از تهران به مقصد رهسپار خواهد شد. قبل از انتخاب این روش ارسال از وجود نمایندگی باربری وطن و یا باربری های همکار با این باربری در شهر خود اطمینان حاصل نمایید.

 هزینه ارسال توسط باربری تا مقصد به صورت پسکرایه و به عهده مشتری خواهد بود.


7) ارسال به مقاصد خارج از ایران:

در زمان انتخاب مقاصدی خارج از ایران، بسته به نوع مقصد، امکان غیر فعال شدن انواع ارسال مرسولات که در بالا توضیح داده شد وجود دارد.

در این صورت ارسال مرسولات همگی به صورت پس کرایه ( کرایه در مقصد) صورت می‌گیرد.

در مواردی که آدرس گیرنده مربوط به یکی از کشورهای خارجی هم مرز باشد، ارسال به وسیله یکی از شرکت های اکسپرس به صورت رندوم (بسته به دسترسی سرای پارچه و حوله رزاق به شرکت اکسپرس) انجام خواهد شد، و میانگین زمان ارسال مرسولات بین ۲۰ تا ۴۵ روز کاری مبنی زمان اعلامی شرکت ها است.

درصورتی که کشور مقصد هم مرز ایران نباشد، تمامی ارسال ها توسط شرکت ملی پست به صورت پس کرایه در مقصد ارسال خواهد شد، که میانگین زمان تحویل این مرسولات براساس ادعای شرکت پست، بین ۳۰ تا ۶۰ روز کاری خواهد بود.

تبصره ۱: درصورتی که خریدار، در بخش کشوی کشورها، کشوری غیر ایران را انتخاب کند و روش ارسال انتخاب نکند، درصورتی که آدرس گیرنده را داخل ایران اعلام کند، ارسال مرسوله به صورت رندوم توسط یکی از شرکت های اکسپرس ( بسته به دسترسی پارچه سرای رزاق ) به صورت پس کرایه ( کرایه در مقصد ) ارسال خواهد شد. و مشتری ملزم به پرداخت کامل هزینه ارسال به مامور تحویل خواهد بود.ارسال پستی به خارج از کشور

تبصره ۲: در صورت عدم پرداخت هزینه ارسال و بازگشت مرسوله به سرای پارچه و حوله رزاق، وجه پرداخت شده توسط مشتری، براساس قوانین ذکر شده در بخش مرجوعات و با کسر هزینه های بسته بندی، ارسال مرسوله ( که توسط شرکت اکسپرس از پارچه سرا دریافت می شود) و همچنین ۱۰ درصد مالیات، به مشتری عودت داده خواهد شد. لازم به ذکر است درصورتی که خسارت وارده توسط مشتری، معادل هزینه پرداختی وی باشد، وجهی بازگشت داده نخواهد شد. 


  • سفارش من بعد از چند روز به دستم میرسد؟

بعد از ثبت سفارش شما در سایت پارچه سرای رزاق، سفارش پردازش و در اسرع وقت با روش پست پیشتاز ارسال میشود. بعد از تحویل به اداره پست، معمولا 3 الی 4 روز کاری سفارش به دست شما میرسد. توجه کنید که منظور از روز کاری، روز شنبه تا چهارشنبه به جز روزهای تعطیل رسمی است.

علاوه بر این مدت زمان اعلامی تنها مربوط به روش ارسال با پست پیشتاز بوده و در دیگر روش های ارسالی هیچ تضمین زمانی برای تحویل مرسوله در زمان مقرری وجود نخواهد داشت.

  • در سایت ذکر شده که ارسال مرسولات سه روزه است، ولی سفارشم بعد از سه روز هنوز به دستمان نرسیده است؟

روند ارسال و بسته بندی مرسولات بسته به موجودی محصول در انبار یا در مغازه، بین 1 تا 3 روز کاری پس از دریافت وجه، متفاوت است، و این حداکثر زمان سه روزه مربوط به آماده سازی و تحویل مرسولات به شرکت ملی پست است و زمان تحویل مرسوله به شما بستگی به فاصله ی شما از شهر مبدا دارد، و ممکن است بین یک تا چهار روز کاری روند ارسال مرسوله توسط شرکت پست به طول بینجامد. لازم به ذکر است تعهد شرکت پست در تحویل مرسوله مربوط به روزهای کاری است و در صورتی که روند ارسال مرسوله ی شما به روز های تعطیلی رسمی و همچنین 5 شنبه عصر و جمعه صبح برسد، روند ارسال در این روز ها توسط شرکت پست انجام نخواهد شد و در اولین روز کاری بعد از آنها، ارسال انجام خواهد شد.

  • آیا امکان ارسال کالای خریداری شده توسط باربری وجود دارد؟

بله، امکان ارسال سفارشات عمده از طریق باربری وطن وجود دارد. که در بالا توضیحات اجمالی مربوط به آن داده شد. البته لازم به ذکر است درمورد باربری، رایگان شدن هزینه ی ارسال و یا هزینه ارسال ثابت پرداخت شده برای ارسال در سایت فقط مربوط به سفارشات ارسالی توسط شرکت ملی پست بوده و در حالت ارسال توسط باربری این هزینه مربوط به انتقال بار از فروشگاه به باربری می باشد و هزینه های ارسال بار توسط باربری و هزینه ی انتقال از باربری شهر مقصد تا مقصد نهایی به عهده ی خریدار خواهد بود.

  • برای دریافت سفارشم عجله دارم، امکان ارسال سریع سفارش وجود دارد؟

آماده سازی مرسولات پستی در اسرع وقت انجام خواهد شد، ولی در مورد ارسال مرسوله، در صورتی که شهر شما از خدمات پست ویژه، تیپاکس و یا چاپار پشتیابی کند یا تمایل به ارسال مرسوله با باربری اتوبوس رانی را دارید، می توانید درخواست ارسال کالا بوسیله ی یکی از این موارد را داشته باشید. لازم به ذکر است که رایگان شدن هزینه ارسال و هزینه ی پرداخت شده ی ارسال مرسوله ای که هنگام خرید انجام داده اید، تنها مربوط به ارسال کالا با پست پیشتاز و یا ارسال مرسوله با پیک تا باربری است، و در صورت تمایل به ارسال با یکی از موارد گفته شده، هزینه ارسال به صورت پسکرایه توسط خود مشتری در زمان تحویل مرسوله پرداخت خواهد شد.

  • برای ارسال سفارش یکی از خدمات اکسپرس، پست ویژه، تیپاکس و یا چاپار را انتخاب کرده ام و در وقت مقرر سفارش به دستم نرسیده است؟

در ابتدا باید در نظر بگیرید که سریع ترین روش ارسال ارسال با پست ویژه شرکت ملی پست است که تعهد شرکت پست تحویل نهایتا تا دو روز کاری است. با توجه به اینکه اگر ارسال سفارش شما در روز 5 شنبه انجام گیرد، عصر پنجشنبه و روز جمعه روز کاری نیست و آغاز ارسال طی دو روز کاری از روز شنبه آغاز خواهد شد و تحویل مرسوله ممکن است روز یکشنبه انجام شود.

همچنین دیگر شرکت های خصوصی اکسپرس هیچ تعهدی به ارسال در زمان مقرر برای مرسوله شما ندارند و درمجموع تاخیر در ارسال مرسوله شما توسط شرکت های اکسپرس انتخابیتان مربوط به خود شرکت بوده و مسئولیتی متوجه فروشگاه نیست.